کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735681477 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316312 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

جذابیت دنیای دیجیتال ناامن!

این عنوان خیلی هم عجیب نیست؛ این روزها دو مؤلفه در دنیای دیجیتال و به‌ویژه دنیای موبایل پابه‌پای هم رو به گسترش است: «جذابیت» و «ناامنی». روزی نیست که با خبری درباره یک ابداع یا محصول جدید و جذاب در حوزه ابزارهای همراه رو‌به‌رو نشویم و در همان حال روزی نیست که بخشی از ناامنی این حوزه و خطراتی که برای کاربران معمولی به ‌دنبال دارد، فاش نشود.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ چه چیزی از این جذاب‌تر که ابزاری در جیبمان باشد که آن ‌را مثل سفره روی میز پهن کنیم، با آن به ایمیل‌هایمان جواب دهیم، عکس‌هایی که گرفته‌ایم را مرور کنیم و بعد آن ‌را چهارلا تا کنیم و در کشومیزمان بگذاریم! نظرتان درباره یک صفحه نمایش n اینچی چیست؟ ابزاری که یک اسمارت‌فون یا تبلت (یا فبلت، چه فرقی دارد!) را روی آن نصب می‌کنیم و روی صورتمان می‌گذاریم و سپس، یک پرده سینما برابر چشمان ما ظاهر می‌شود… ولی این بخشی از ماجرا است. چه تضمینی وجود دارد، زمانی که شما از این امکانات دیجیتال باورنکردنی استفاده می‌کنید، تلفن‌تان فریب یک سسنا را نخورده باشد و آن ‌را با یک دکل مخابراتی اشتباه نگرفته باشد؟ پس شما هم موافق هستید که در یک دنیای ناامن جذاب زندگی می‌کنیم!

ایمنی خانه

وقتی از خانه دور می‌شویم، همیشه به این فکر می‌کنیم که آیا خانه در نبود ما در امنیت کامل است یا خیر؟ یکی از راه‌ها برای کاهش این نگرانی نصب دوربین‌ها و حس‌گرهایی است که ما را از حضور افراد غریبه و بروز اتفاقات ناخواسته باخبر کند.گروهی از طراحان دستگاهی به‌نام Point را معرفی کرده‌اند که به‌جای دوربین‌ها می‌توان از آن برای حفظ امنیت خانه بهره برد. Point ابزاری کوچک و زیبا است که به‌جای تهیه تصاویر از خانه، به صداهای خانه گوش می‌دهد و در صورت شنیدن صدای مشکوک، هشداری برای اسمارت‌فون صاحب‌خانه می‌فرستد (شکل ۱).

 دنیای دیجیتال

 شکل ۱: راست؛ نمونه‌ای از Point؛ چپ: طرحی از نرم‌افزار موبایل Point که هشدارها را از دستگاه نصب شده در خانه دریافت می‌کند و هشدارهای لازم را به صاحب‌خانه می‌رساند.

درحالی‌که سیستم‌های امنیتی خانگی فعلی پیچیده‌اند و کار با آن‌ها دشوار است، Point را می‌توان به‌سادگی در هر جای خانه نصب کرد و به‌جز تعویض سالانه باتری، به هیچ رسیدگی دیگری نیاز ندارد. به گفته طراحان: «هدف از Point از بین بردن نگرانی‌ها است، نه ایجاد آن». این ابزار به صداهایی گوش می‌کند که در خانه ایجاد می‌شود. محیط داخلی را حس می‌کند، هوا را تجزیه و تحلیل و این داده‌ها را به اطلاعاتی مفید برای کاربر تبدیل می‌کند. در این صورت، اگر پنجره‌ای شکسته و صدای آژیر دزدگیر بلند یا دود حس شد، پیام مناسبی را برای کاربر می‌فرستد.کاربر می‌تواند تعیین کند Point در مقابل هر رویدادی چطور واکنش نشان دهد. این ابزار می‌تواند از طریق وای‌فای به اینترنت متصل و درنتیجه کاربر همیشه و در همه جا می‌تواند از رویدادهای داخل خانه خود آگاه شود.یکی از دلایلی که طراحان از این طرح دفاع می‌کنند این است که استفاده‌کننده را از دوربین‌های نظارتی نصب شده در خانه بی‌نیاز می‌کند و این امر سبب راحتی بیش‌تر آن‌ها می‌شود. چنین ابزاری برای کسانی مناسب است که نیاز به یک سیستم نظارتی کامل ندارند و با این حال، می‌خواهند زمانی‌که در خانه نیستند، نظارتی بر خانه خود داشته باشند. هرچند Point از طریق اسمارت‌فون هشدارهایی به ‌کاربر می‌دهد، از طریق چراغ‌ها و بلندگویی که روی آن نصب شده است نیز می‌توان به افراد حاضر در محل هشدارهای لازم را داد. در زمینه رعایت حریم خصوصی هم گروه طراح، به این نکته اشاره می‌کنند که صدا تماماً در خود دستگاه پردازش شده و صداها به سروری در خارج از خانه فرستاده نمی‌شوند.

اطلاعات بیش‌تر)

تلفن‌های تاشونده

شرکت ژاپنی SEL (سرنام Semiconductor Energy Laboratory) برای ساخت نمایش‌گرهای انعطاف‌پذیر به روشی دست یافته است. دست‌یابی به چنین فناوری در ساخت نمایش‌گرها، تحولی بزرگ در حوزه ساخت ابزارهای همراه به‌حساب می‌آید. در چنین حالتی، مصرف‌کننده قادر خواهد بود بر اساس نیاز خود صفحه نمایش را تا و از آن استفاده کند. به‌طور مثال، وقتی در یک کافی‌شاپ نشسته است، ابزار را در قالب یک تبلت باز کند و وقتی قصد بیرون رفتن داشت، آن ‌را تا کند و ابعاد دستگاه را به اندازه یک اسمارت‌فون کاهش دهد. اخیراً نمونه‌های تجاری از ابزارهایی عرضه شده‌اند که نمایش‌گرهای خمیده دارند، ولی آن‌چه SEL ارائه کرده است را می‌توان در دستگاه‌هایی به‌کار برد که شکل‌شان ثابت نیست (شکل ۲).

 دنیای دیجیتال

 شکل ۲: نمونه‌ای از نمایش‌گر انعطاف‌پذیر شرکت SEL

چه شرکتی از چنین نمایش‌گرهایی استفاده خواهد کرد؟ یکی از گزینه‌های احتمالی، شرکت مایکروسافت خواهد بود؛ زیرا شرکت SEL و گروهی از نوکیا (که اکنون بخشی از مایکروسافت شده است) به‌طور مشترک روی این فناوری کار کرده‌اند. البته مایکروسافت در این زمینه اظهار نظری نکرده است. شرکت سامسونگ نیز چند سال قبل از این فناوری سخن گفته بود. در سال ۲۰۱۳ سامسونگ یک نمایش‌گر با قابلیت خم شدن را به نمایش گذاشته بود که در ساخت آن به‌جای شیشه از یک پلاستیک بسیار نازک استفاده شده بود. بنا به اعلام سامسونگ، معرفی محصولاتی با نمایش‌گرهای قابل خم شدن (انعطاف‌پذیر) تا سال ۲۰۱۵ به طول خواهد انجامید. در هر صورت، نمایش‌گر انعطاف‌پذیر شرکت تحقیقاتی SEL، توجه بسیاری از تولیدکنندگان را به‌خود جلب کرده است و در آینده‌ای نه چندان دور باید در انتظار تلفن‌های تاشونده باشیم.

(منبع: دیسکاوری، نوامبر ۲۰۱۴)

قابی برای چاپ عکس

یک شرکت نوپای (Startup) فرانسوی به‌نام Prynt، یک قاب ویژه برای اسمارت‌فون‌ها طراحی کرده است که با قرار دادن اسمارت‌فون در آن، می‌توان عکس‌های گرفته شده را چاپ کرد (شکل ۳). چاپ عکس توسط نمونه نخستی که ارائه شده است، حدود ۵۰ ثانیه زمان می‌برد (به‌دلیل استفاده از بلوتوث) و فقط یک کاغذ را در هر بار می‌توان در آن جای داد. این شرکت انتظار دارد نسخه نهایی، گنجایش۱۰ تا ۳۰ برگ را داشته باشد و عمل چاپ نیز به‌دلیل استفاده از طراحی سخت‌افزاری بهتر و ارتباط مستقیم فیزیکی (به‌جای بلوتوث) بین تلفن و قاب، کم‌تر از ۳۰ ثانیه زمان ببرد.

 دنیای دیجیتال

 شکل ۳: طرحی از قاب چاپ عکس Prynt

یکی از ویژگی‌هایی که این قاب را محبوب خواهد کرد، ویژگی واقعیت افزوده در نرم‌افزار دوربین این شرکت است. وقتی عکسی توسط نرم‌افزار موبایل Prynt گرفته می‌شود، یک ویدیوی کوتاه نیز از آن تهیه شده و به ذخیره‌ساز ابری (کلاود) فرستاده می‌شود. وقتی دوربین را به سمت عکس چاپ شده بگیریم، این نرم‌افزار روی عکس یک علامت پخش (Play) نشان می‌دهد که با لمس این علامت، ویدیوی مربوط به آن عکس روی عکس پخش می‌شود. ازآن‌جا‌که ممکن است عکس چاپ شده دوباره کپی شود، برای جلوگیری از نمایش چنین ویدیویی روی عکس کپی شده (برای حفظ حریم شخصی صاحب عکس) این شرکت از راه‌کارهایی نظیر مخفی کردن پیکسل‌ها (Hiding pixels) استفاده می‌کند. این امر سبب می‌شود روی عکسی که از روی عکس اصلی کپی شده است، دیگر این قابلیت واقعیت افزوده عمل نکند و ویدیو نمایش داده نشود.

(منبع مقاله: تک کرانچ) (عکس‌ها از این سایت)

واقعیت مجازی سامسونگ

«یک تجربه دیداری فوق‌العاده جذاب» چیزی است که سامسونگ درباره ابزار جدیدش،  Gear VR می‌گوید. سامسونگ مدعی است با استفاده از این ابزار، همه می‌توانند از تجربه واقعیت مجازی لذت ببرند و کاربر یک نمایش‌گر بسیار عریض پیش روی خود خواهد دید. قابلیتی که تحولی اساسی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماشای ویدیوها و بسیاری از امکانات دنیای دیجیتال امروز ایجاد خواهد کرد (شکل ۴).

 دنیای دیجیتال

 شکل ۴: طرح‌هایی از Gear VR که سامسونگ با همکاری Oculus توسعه داده است.

مشخصاتی که سامسونگ در بخش مربوط به Gear VR سایت خود آورده عبارتند از: میدان دید ۹۶ درجه، حس‌گرهای شتاب‌سنج، ژیرومتر، قطب‌نما، حس‌گر مجاورتی، تأخیر کم‌تر از ۲۰ میلی‌ثانیه، قابلیت تنظیم فاصله دو رابط کاربری فیزیکی صفحه لمسی، دکمه پشتی و دکمه تنظیم صدا، قابلیت اتصال میکرویواس‌بی (MicroUSB) به Note 4 و تهیه محتوا از طریق فروشگاه اینترنتی Oculus Store.در تاریخ ۱۲ نوامبر، شرکت Oculus در سایت رسمی خود از آغاز ثبت نام اولیه برای نمونهGear VR Innovator Edition (قابل استفاده با Note 4) خبر داد که سخت‌افزار لازم را برای توسعه‌دهندگان فراهم خواهد کرد تا با استفاده از Oculus Mobile SDK شروع به طراحی برنامه‌های لازم برای Gear VR کنند. این نسخه، از اوایل دسامبر و در دو گزینه در امریکای شمالی در دسترس است: نسخه‌ای که با یک گیم‌پد بلوتوث عرضه می‌شود، به قیمت ۲۴۹ دلار و نسخه‌ای که بدون گیم‌پد بوده و به قیمت ۱۹۹ دلار.
منبع: +

پایانه مخابراتی جعلی

وال استریت ژورنال در گزارشی به‌روشی اشاره کرده است که یکی از نهادهای وابسته به وزارت دادگستری امریکا از آن برای نظارت بر مکالمات مردم استفاده می‌کند. در این روش، با نصب یک دستگاه موسوم به Dirtbox روی هواپیماهای سسنا (شکل ۵)، این هواپیماها عملاً نقش یک آنتن مخابراتی جعلی را ایفا می‌کنند و با متصل شدن تلفن‌های همراه به آن قادر هستند شناسه‌های منحصربه‌فرد این تلفن‌ها را بررسی و یک نفر یا گروهی را انتخاب و با دقت حیرت‌آوری مکان آن‌ها را مشخص کنند. این برنامه از سوی یکی از نهادها با عنوان U.S. Marshals Service اداره می‌شود و طبق ادعای وال استریت ژورنال از سال ۲۰۰۷ عملیاتی شده است.

 دنیای دیجیتال

 شکل ۵: نمونه‌ای از یک هواپیمای سسنا. چنین هواپیمای کوچکی با نصب یک دستگاه ویژه، در نقش یک آنتن مخابراتی جعلی ظاهر شده است.

پروازهایی که به این منظور انجام می‌شود، دست‌کم از پنج فرودگاه اصلی استفاده می‌کنند و این روش قادر است تقریباً تمام جمعیت امریکا را پوشش دهد. دستگاه نصب شده روی این هواپیماها ساخت شرکت بویینگ (Boeing Co) است و نقش آنتن‌های مخابراتی را تقلید می‌کند که توسط شرکت‌های مخابراتی عمده امریکا استفاده می‌شوند و با فریب دادن تلفن‌های همراه، داده‌های منحصربه‌فرد گوشی را استخراج می‌کند. در هر پرواز، می‌توان داده‌های ده‌ها هزار تلفن همراه را جمع‌آوری کرد. لازم به ذکر است اصطلاح Dirtbox برگرفته از نام بخش DRT (سرنام Digital Receiver Technology) شرکت بویینگ است که این دستگاه‌ها را می‌سازد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24302 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/10/06 تعداد مشاهده: 1602
سافت گذر